söndag 1 juni 2014

Länge länge

Bloggen har varit väldigt bortglömd. Inte för att det gör något.

Det går ganska bra med livet nu. Jag har fått en visstidsanställning till årsskiftet och kunnat köpa ett gymkort. Min rutin att promenera en halvtimme på morgonen har hållit i sig ganska bra, förutom förra veckan då jag var dötrött, men då tränade jag på eftermiddagarna istället. Promenaderna går utan problem nu, jag behöver inte tvinga mig att gå ut och har jag inte gått en promenad på morgonen kryper det i kroppen på eftermiddagen. Det känns härligt, äntligen något slags driv! Jag har haft gymkort i en vecka nu och jag har nog vart på gymmet varje dag tror jag. Har styrketränat två gånger, simmat en gång och konditionstränat resten. Enligt vågen på gymmet ligger jag någonstans mellan 95-96kg (svårt att avgöra med kläder och på eftermiddagen när jag har ätit under dagen så har dragit bort lite, var runt 97kg då). Oavsett är det en nedgång, sist jag vägde mig här hemma låg jag väl på ca 99 tror jag. Very happy.

På veckodagarna äter jag sallad till lunch, typ varje dag. Köper strimlad kalkon eller kyckling och kastar ner lite isbergssallad, gurka, tomat och majs ibland i en påse så har jag till hela veckan. Skitbra är det! Till frukost och mellanmål, kvarg eller keso. Eftermiddagarna är fortfarande svårt, vi är dåliga på att komma ihåg att ta fram saker från frysen och då blir det ofta något man bara snabbt kastar ihop. Så det håller jag på att kämpa med. Helgerna är inte heller så bra, det blir ofta någon onyttighet då. Jag går inte helt strikt så lite är ingen fara men känner att det väldigt lätt har blivit lite mer än vad som är okej. Man äter något och nästa dag har man glömt det och tänker att jag kan ju unna mig en fika (utan att tänka på att man unnade sig en fika igår, hrm hrm) typ. Dessutom försöker jag verkligen vänja mig av vid lightläsk (all läsk helt enkelt) men det går upp och ner med det där, vetefan. Jag tar ett myrsteg i taget, just nu är jag glad att jag börjar få rutin på promenader och träning så så får det vara ett tag, en sak i taget hela tiden.

Nu ska jag kasta ihop veckans sallad innan jag ska åka, ska alltid vara ute i sista sekunden verkar det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar