torsdag 1 maj 2014

Nervig.

Idag är jag nervös. Har lyckats boka in två anställningsintervjuer på samma dag. Inte för att jag fick välja dag men ändå. Puuh! Jag brukar vara helt slut efter en intervju och nu har jag den "viktigaste" som andra. Den första är till ett tillfälligt arbete till slutet av året, de har gjort en tjänst av det som jag praktiserar som (vi är flera praktikanter så måste "tävla" med de andra) och självklart hade det varit jättekul att få lön för det, jag trivs ju himla bra. Men den andra intervjun gäller en bättre tjänst rent karriärmässigt, de har flera platser så det kan antingen bli en provanställning eller ett vikariat. Även om det blir ett vik är det ju ett högre steg i karriärstrappan. Särskilt om jag hinner gå den interna utbildningen.. Så jag sitter lite i kläm just nu, men det ska nog lösa sig. Det svåra är att jag kommer få reda på det första jobbet först, och tackar jag då ja.. då kommer det inte se så bra ut om jag "säger upp mig" efter ett par veckor om jag får det andra. Vill ju inte sumpa några chanser men.. jag kan nog inte tacka nej till en provanställning. Det är ju dit jag vill komma liksom. Jag tror säkert chefen skulle ha full förståelse så sett, men det är ändå ingen trevlig sits att vara i. Det löser sig.

Skulle jag få ett jobb tror jag det skulle bli lättare att gå ner i vikt också, när den stressen försvinner. Det är tufft att leva utan inkomst. Jag förstår faktiskt den bilden som finns av överviktiga som outbildade eller arbetslösa (sen håller jag inte med om den så sett) men det är en riktigt stressfull situation så inte konstigt att man lägger på sig eller inte kan gå ner. När kroppen är i stress samlar den ju alla resurser den kan eftersom läget snart kan bli "farligt" (grottmänniskotänk). Läste för ett tag sedan om en som hade tappat vikt med hjälp av meditation (och annan kost/motion såklart) och tänkte i förbifarten att det var bullshit, men nu tror jag faktiskt att det kan hjälpa. Bli av med den negativa stressen människor, inte bra för hjärta och själ!

Nu ska jag ladda mig med kolhydrater. Alltså mackor. Grova med skinka så är inte så farligt iallafall. Vill egentligen äta samma som jag brukar, men jag får inte i mig sånt när jag är nervös. Kvarg, finncrisp och kanske en frukt. Det blir illamående på det. Skulle egentligen behöva äta mer idag men tror inte det går. Usch vad nervös jag är.

Lycka till mig själv och klapp på ryggen, det kommer gå bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar