onsdag 23 april 2014

Eländiga påsk

Påskätandet eskalerade ganska fort måste jag erkänna. Det blev godis till tusen och vi åt ute ett par gånger. Usch. Men ja, det är ju bara jag som tar de besluten. Om jag hade gått ner något kilo innan har jag definitivt gått upp det igen. Jag har inte vågat väga mig, blir ju så ledsen av det. Igår och idag har jag ätit okej, förutom korv med bröd igår. Men det är okej ändå förutom att jag måste lära mig att hälften är nog. Åt två korv med bröd,  det hade gott räckt med en. Det är min utmaning nu, att lära mig äta begränsat. Det gör jag vid lunch o mellanmål, men middagarna spårar gärna ur och så äter jag "som vanligt". Jag har aldrig ätit kopiösa mängder så tror inte det är något problem så men jag vill ju gå ner någorlunda fort och då måste jag lära mig att minska på måltiderna. Små men många måltider.  En ungefärlig dag ser ut såhär: Startar dagen kl 7 med lättkvarg smaksatt med lite funlight. 1,5 timmar senare äter jag två finncrisp med en skiva ost. Oftast har jag något mer till, idag åt jag nötter men kan vara en frukt eller lite lättyoughurt. Lunch omkring 12-13, en sallad eller som idag kyckling o lite smaksatt lättcremefraiche med majs. Fika vid tre,  keso och grönt äpple. Sen middag vid 17-18tiden och det varierar mycket, senaste tiden har kolhydraterna dominerat (vilket jag också försöker ändra på). Jag skulle säga att det är helt okej för en dag? Bara middagarna som jag behöver tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar