torsdag 24 april 2014

Energilös

Att vara arbetslös drar mer energi än jag vart med om innan. Det är nog det värsta jag har gjort, kanske att hemtjänstjobbet skulle kunna knapra sig förbi men det ligger väldigt nära iallafall. Trivs som sjutton på min praktik, men att inte ha någon inkomst eller ett jobb som ger mening med att gå upp på morgonen, det är tufft. Jag är utmattad av att söka jobb, trött på att ständigt ha telefonen i handen för att vänta på om det ringer, matt av att det faktiskt aldrig ringer. Det är det mest självförtroendeknäckande jag har vart med om. Varför kastas mitt CV bort hela tiden? Vad skriver jag som inte duger? Är det jag som inte duger? Jag vet att jag är grym när jag jobbar, men det är så svårt att förmedla i ett papper. Jag orkar snart inte mer. Jag har ingen energi till någonting, på morgonen är jag helt död och bara tanken på att träna plågar mig. På eftermiddagarna har jag så ont i huvudet och mår dåligt att det känns som att jag förstör kroppen om jag skulle träna. Jag vet att det inte är någon fara med det men just nu är det svårt att komma till den punkten. Jag ser till så att jag får min vardagsmotion och jag äter bra, men mer än så är det inte just nu. Det måste bli mer snart, tiden rinner iväg så fort och snart ska jag stå där i klänning. Jag måste lägga på MYCKET mer träning. Det får nog ske pö om pö nu, jag börjar mer att satsa hårt på maten och bli van med det. Sen lägga på träning efter hand. Jag och min sambo kom överens att träna tillsammans på lördagförmiddagar iallafall, kul! En dag i veckan är bättre än inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar