måndag 28 april 2014

Stress, panik och ångest

Känner mig fruktansvärt stressad, med ångest. Det bränner i magen som det har gjort innan jag har fått magkatarr tidigare. Vet inte om jag ska ta omeprazol i förberedande syfte? Onödigt om det inte slår ut men skönt ifall att. Vi får se. Stressen grundar sig att jag har fått två anställningsintervjuer. Skitkul om det inte vore för att de är på samma tid, samma dag. En i Halmstad och en i Laholm. Halmstad skulle jag kanske kunna ändra men Laholm finns inte en chans (gruppinfo och snabbintervjuer där).Så nu hoppas jag att det går att lösa på något vis. Det i Laholm har jag ganska liten chans att få men det finns många möjligheter att få en riktigt bra karriär där, om jag skulle få en provanställning till en fast tjänst. Finns också möjlighet att få vikariat. Till det i Halmstad har jag ganska stor chans att få, men det är ett enklare jobb som bara varar till slutet av året. Dock kommer jag in som anställd och har större chans att få något annat jobb där sen. Chansa till det jobbet med liten chans och inte få något? Eller så får jag det och är skitglad. Eller safea och ta Halmstad, men om jag inte skulle få det har jag sumpat båda. Ska prata med min handledare på praktiken sen, och se om jag ska prata med chefen eller med HRpersonen. Hoppas det går att ändra på något vis. Fan alltså. Den här stressen hjälper ju inte till i viktnedgången.

Har förresten blivit lite socker det senaste, men stod iaf emot en fika igår. Nöjd nöjd. Plus att jag gick till träningen, det trodde jag aldrig. Var verkligen helt slutkörd efter praktiken. Jag är bra, klapp klapp på axeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar